BARACCA

 

Când intri în BARACCA, ești întâmpinat de cuvintele celui mai bun bucătar din lume, Ferran Adria, și poți deja să-ți faci o idee despre standardele la care se raportează localul clujean:

„Cooking is a language through which all the following properties can be expressed: harmony, creativity, beauty, poetry, complexity, magic, humor, provocation, culture.”

De doi ani de zile, BARACCA se arată mândră și cochetă în colțul străzii Napoca. Cei care niciodată nu au intrat înăuntru și judecă localul numai după vitrine, spun că e de fițe… Cunoscătorii, însă, cei care știu să aprecieze o masă rafinată, într-un decor elegant, spun că este un restaurant de nivel european, clasificat, de altfel, în topul restaurantelor din Romania, de către revista Good Food.

Trebuie să știți că la BARACCA lucrurile funcționează altfel decât în alte restaurante autohtone… În primul rând, meniul oferă experiențe inedite! Materiile prime, metodele și apratura  folosite la pregătirea pieselor culinare, fac din bubătăria BARACCA o bubătărie de lux. Meniul se schimbă anual! În acest scop, există colaborări cu bucătari renumiți pe plan internațional, care vin din vestitele metropole europene direct în bucătăria din BARACCA și, timp de 6 luni, instruiesc o echipă de 10 bucătari, implementând un meniu anume. Astfel, primul meniu a fost inplementat de către Dragos Tudoran iar cel de-al doilea, de către Stephane Reau, renumit bucătar-șef cu o experiență de peste 14 ani în bucătăria franțuzească.

Din cauză că piața românească de materii prime pentru gătit este foarte săracă, de multe ori acestea sunt aduse special de pe piețele externe. La prepararea deserturilor, de exemplu, se folosește numai ciocolată belgiană de cea mai bună calitate! Să nu mai vorbim de trufe sau de fructele de mare care sunt un răsfăț culinar oferit de BARACCA clienților săi. Ceea ce a degustat Papila, a fost un adevărat deliciu și o încântare estetică, pe care încercăm să v-o redăm în cuvinte și imagini. Delicatese italiene…”ia, acolo, un sadwich”…veți spune.    Bine-bine, însă  intră în scenă bresaola, prosciutto, mozzarela, parmezan și frunzele ciufulite de rucola, într-o prezentare foarte cochetă și în compania unui vin alb de soi. O combinație foarte sănătoasă și savuroasă în același timp, dovadă că un „sandwich” poate sta cu mândrie în meniul unui restaurant de lux, dacă este atent preparat și din ingrediente alese. Supa cremă de sparanghel cu fructe de mare și cremă de spanac arată foarte apetisant și are un gust foarte delicat, rafinat. Un Sauvignon  Blanc  îi potențează aroma.

Vă recomandăm pieptul de rață roșie scăldat într-un sos excepțional din citrice. Îi face companie un ghemotoc de varză roșie preparată fistichiu cu miere și stafide și decorată cu sfeclă roșie… Pe marginea farfuriei, reducțiile de șofran și sfeclă încadrează în ramă această piesă de artă culinară. Se servește alături de un vin roșu. Desertul este un Mousse de ciocolată și înghețată. Iarăși veți zice „hm, ciocolata și înghețată…găsim pe toate drumurile ” Adevărat însă încercați asta la BARACCA și veți înțelege când spun că este o combinație ce cucerește fiecare papilă gustativă!!!!

În încercarea de educare a publicului și de familiarizare a acestuia cu meniul unui restaurant de lux, Baracca a inițiat o serie de evenimente bilunare, BARACCA Food and Wine. Sunt evenimente la care accesul se face numai pe bază de invitație personală și constau în prezentarea a  6-8 piese, diferite de cele prezente în meniul curent, cărora li se asociază vinuri potrivite.

Într-un decor de o lejeritate căutată, cu detalii ce trădează luxul, cu personal foarte atent și foarte bine instruit, BARACCA are cu ce se lăuda, în ciuda tuturor bârfelor malițioase.

 

Această prezentare necesită JavaScript.

BARACCA,

str. Napoca nr.8A, Cluj-Napoca

rezervări: (+40)732155177

 

19 comentarii (+add yours?)

  1. Ich
    aug. 05, 2010 @ 14:24:53

    un pic prea fitos pentru gustul meu………

    Răspunde

  2. papila gustativa
    aug. 05, 2010 @ 14:32:34

    buna, ai fost inauntru? si ai gustat ceva si dupa asta ti sa parut ca e fitos? fiindca multi au impresia asta pe dinafara. Chiar si eu am avut la un moment dat, iar cand am intrat si am petrecut un timp acolo, mi-am dat seama ca este o impresie gresita dinafara.

    Răspunde

  3. TheMoth
    aug. 05, 2010 @ 15:56:35

    @Ich: si care este gustul tau? Numai o curiozitate…poti sa nu raspunzi… :)

    Răspunde

  4. Cici
    aug. 06, 2010 @ 19:09:08

    imi plac descrierile felurilor de mancare, imi lasa gura apa =p~

    Răspunde

  5. roxi
    aug. 10, 2010 @ 14:47:48

    Ce bine ar fi sa scapam de mediocritatea care ne caracterizeaza pe romani\ Cum sa spui ca Baracca e restaurant de fite ? E un restaurant care poate sta oricand si oriunde in Europa . Ca dovada toti strainii care au trecut prin Transilvania scriu peste tot doar la superlativ despre ce se intampla acolo. Chiar nu suntem in stare sa apreciem munca si valoarea cuiva ?
    Felicit Papila Gustativa pentru vizita facuta acolo. Parerea mea ( dupa multe mese luate acolo ) e ca sunt singurii care reusesc sa se ridice cu calitatea preparatelor la nivel european .

    Răspunde

    • lavinia
      oct. 24, 2010 @ 23:24:49

      offf, nu ma pot abtine, e prea amuzant, atata indignare tovaraseasca tasneste din postarea de mai sus…si ce aroma de limba de fag, plop si stejar :
      > felicit tovarasa papila pentru vizita facuta ! putem sta oricand si oriunde in lume ! TOTI STRAINII scriu doar la superlativ ! <
      delicios.
      nu credeam ca mai e posibil in 2010 sa citesc un omagiu conducatorului iubit rescris unui restaurant.

      Răspunde

  6. si eu
    aug. 10, 2010 @ 17:12:25

    am fost in restaurant cu niste americani cu adevarat gurmanzi. prima lor observatie a fost legata de faptul ca lista de „bucatari” ii are in top pe cei mai „comerciali”, dar in nici un caz pe cei mai buni. a doua lor observatie a fost atat de dura la adresa mancarii, incat au lasat-o in farfurie.

    ma raportez la observatiile lor, pentru ca eu nu sunt experta. ei erau.

    inca ceva: ce-am mancat eu acolo… atat ca feluri principale cat si ca deserturi… nu-mi lasa gura apa, si nu era deosebit, si sunt convinsa ca se poate prepara mult mai bine.

    denumirile sunt intr-adevar pompoase… dar forma nu ascunde decat lipsa fondului.

    Mai trebuie si critici din cand in cand….

    Răspunde

    • miky
      aug. 12, 2010 @ 13:17:40

      este adevarat ca fiecare are dreptul la o parere, dar mi se pare deplasat sa te exprimi asupra intregului meniu cand ai fost o singura data acolo…. cat despre faptul ca nu s-a putut consuma mancarea …… foarte extrem ……prietena mea cea mai buna ( distribuitor ciocolata belgiana ), imi spunea ca sunt singurii care folosesc ca materie prima ciocolata de top…. sigur produsele nu seamana cu savarina din colt sa te lase atat de indiferent …… e clar ca intotdeauna este loc de mai bine dar de cate ori le-am trecut pragul am simtit ca e altceva ….atmosfera, mancare, servire …. zic si eu …..

      Răspunde

    • Schmendrick
      aug. 30, 2010 @ 03:30:16

      Americani cu adevarat gurmanzi… Mie comportamentul pe care il descrii mi se pare al unor snobi de doi bani care au incercat (si reusit) sa impresioneze o fata naiva.

      Răspunde

  7. TheMoth
    aug. 24, 2010 @ 10:07:32

    Ce faina idee cu concursul! Incepe sa devina distractiva Papila :)
    Eu votez Baracca! 5 puncte!
    Pana acum, din ce aveti in lista, ei sunt cei mai tari!!!
    Felicitari!

    Răspunde

  8. Pau
    sept. 01, 2010 @ 10:59:15

    Baracca is the best! Meniul din prezentare este culmea, preferatul meu, adica cel pe care il comand cel mai des :-)
    Nota maxima, 5.

    Răspunde

  9. delia
    nov. 21, 2010 @ 21:17:05

    foarte bine scrisa prezentarea! Felicitari! Este cel mai ok din Cluj…din toate punctele de vedere.

    Răspunde

  10. alina
    nov. 25, 2010 @ 11:39:19

    un restaurant bun de care orasul avea nevoie…..nu stiu daca se poate spune ca ii de fitze tinand cont ca in majoritatea oraselor exista ceva de genul si afara chiar nu sunt fitze ca la noi….mancarea foarte buna..preturile poate sunt un pic prea mari pentru clasa medie din oras….

    Răspunde

  11. maria
    dec. 11, 2010 @ 17:11:53

    baracca este un restaurant de trafic, nici nu se pune problema ca ar fii unul de lux.cat despre stephane reau, acesta nu si-a pus amprenta asupra meniului de acolo.

    Răspunde

  12. nae
    dec. 16, 2010 @ 12:08:09

    Mie ceva nu-mi place la Baracca, da` nu-mi place si nu-mi place. Nu stiu la ce naiba s-au gandit, cand au asezat mesele alea asa apropiate. Cand te uiti la celalalt in farfurie, ii auzi povestile si poate nici nu mananca asa simandicos, iti mai cade tie bine masa? Si-s asa micute ca nu poti sa-ti pui nici coatele pe masa! (Asa si trebuie , fara coate pe masa, vor carcoti doamnele cu manusi de catifea!) Dar eu trebuie sa ma simt in largul meu la un restaurant, nu ca la poza..

    Răspunde

  13. unu'
    dec. 16, 2010 @ 21:09:07

    pai nu stiu, dar la cantitate mi s-a parut EXTREM DE PUTINA mancarea… din suma lasata aici puteam manca muuuult mai bine altundeva… de exemplu la casa vikingilor… ce-i drept, acolo e mai putin „glam”, dar macar te saturi…

    Răspunde

  14. ioana
    dec. 17, 2010 @ 08:52:13

    am si eu un comentariu- nu ca sa fiu carcotasa- dar… chiar daca merg la Baracca des, pentru mancare si atmosfera, nu imi place: daca rezervi masa in zona de la intrare, mori de frig din cauza geamurilor, daca stai pe la mijloc, iti cade cuierul de haine penibil amplasat, in mancare…daca stai in spate, te umpli de miros de mancare prin par si prin haine…uneori, tinerii chelneri sunt cam cazuti de pe luna. in rest: plus la desertul cu mere este bestial, atmosfera, asijderea, inca un mare plus pentru atentia acordata gentilor doamnelor, care nu sunt nevoite sa stea pe jos, pe scaune sau sub mese- exista suporti personalizati pentru posete…una peste alta, un loc in care iti place sa revii, si asta sfidand toate ofertele noilor restaurante/ cafenele/ bistro uri deschise intre timp.

    Răspunde

  15. razvan georgescu
    ian. 07, 2011 @ 00:15:23

    O sa incerc sa nu spun prima data ce nu-mi place pentru ca balanta inclina categoric spre ceea ce-mi place acolo. Mancarea este o adevarata experienta culinara, design deosebit, atentie mare acordata detaliilor. Raport calitate – pret foarte bun. Daca te gandesti doar la cantitate ( asa cum am vazut scris mai sus) mai bine-ti cumperi direct de la alimentara :::::)))))) La restaurant platesti nivelul la care reusesc sa aduca preparatele prin profesionalismul bucatarilor, nu platesti cantitatea. Imi place ca la o perioada anume de timp se schimba meniul ceea ce e putin intalnit in Cluj ( sunt locuri cu aceelasi meniu de zece ani). Nu-mi place modul in care sunt asezate mesele, prea apropiate. Prietenul meu (mai umblat prin lume) imi spune de fiecare data ca afara asa arata orice restaurant dintr-un motiv foarte simplu : unul de socializare ( fara comunistele separeuri cu care ne-a obisnuit Ceausescu). Mie insa mi-ar place sa nu stau asa aproape de altii::::))))
    Oricum un loc care merita pomenit pentru ceea ce reusesc sa faca.

    Răspunde

  16. tiberiumatei
    sept. 26, 2011 @ 18:36:49

    Am fost o singura data, prima surpriza placuta a fost ca in lista nu am gasit nimic cunoscut ( gratare, cartofi pai, , ma intelegeti ? ), ca am reusit sa-mi inving fobia fata de carciumi si sa manc ce am comandat si sa-mi placa intr-atat, incat sa-mi doresc sa revin ! Credeti-ma , mai conservator decat mine in materie de consumat in afara gardului propriu, nu prea gasiti ! Dau nota maxima pentru Baracca !

    Răspunde

Lasă un comentariu